Inloggen - Registreer  

Medewerker Planning & Control

Drechtsteden - Dordrecht
Ben jij klaar om vol enthousiasme in de wereld van cijfers en systemen te duiken? Krijg jij energie om anderen te ondersteunen op financieel gebied? Dan ben jij de kandidaat die we zoeken. Ben jij klaar om vol enthousiasme
- Volledige vacature bekijken

Terug

Medewerker Planning & Control

Drechtsteden - Dordrecht - 21-04-2024 Naar vacature  

Soort dienstverband
Vast dienstverband
Opleidings­niveau
HBO
Standplaats
Dordrecht
Organisatie
Sociale Dienst Drechtsteden
Functietype
Uitvoerend/Ondersteunend
Uren per week
32 - 36 uur
Maandsalaris
€3.558,- tot €5.247,-
Ben jij klaar om vol enthousiasme in de wereld van cijfers en systemen te duiken? Krijg jij energie om anderen te ondersteunen op financieel gebied? Dan ben jij de kandidaat die we zoeken.

Welkom bij de Sociale Dienst Drechtsteden, een van de grootste sociale diensten van Nederland met ruimte voor jouw initiatief en jouw innovatieve ideeën.

De Sociale Dienst Drechtsteden gaat voor een samenleving, waaraan iedereen kan deelnemen. Wij willen dat alle inwoners van de Drechtsteden zelfstandig en volwaardig kunnen leven, werken, wonen en meedoen. Maar niet iedereen kan zichzelf redden. Waar dat niet lukt, helpen we die mogelijkheden vergroten. Wij zetten ons in voor de Drechtsteden, waarin iedereen erbij hoort, waardering krijgt en zich nuttig voelt. Dus ook en zeker onze medewerkers.

Wij zijn ambitieus in onze doelstellingen, creatief en vooral passievol. Mensgericht werken, samenwerken en vernieuwen zijn voor ons van doorslaggevend belang voor het verder brengen en concretiseren van onze visie. Wij zijn op dit gebied een van de meest complete en innovatieve organisaties van Nederland. Als anderen nog zitten te praten of wachten op nadere regelgeving, dan hebben wij het al geregeld. Dat is geen doel op zich, maar een gevolg van onze instelling.

We zijn een hechte club mensen met een gezonde dosis lef, een gedeelde passie voor het sociaal domein. We borgen kwaliteit, onafhankelijkheid, kwetsbaarheid en wendbaarheid. We denken niet in hokjes of onmogelijkheden. Hier krijg je de kans om écht met je hart te werken, om te groeien, te innoveren en te inspireren. En krijg je alle ruimte en aanmoediging om te bouwen aan ontwikkeling en perspectief voor de inwoners van de Drechtsteden.

Als medewerker Planning & Control richt je je voornamelijk op de financiën in het sociaal domein. Je behoudt het overzicht van lopende werkzaamheden en budgetten binnen 1 of meer opgaven, bewaakt deze budgetten, maakt prognoses, adviseert over financiële vraagstukken en zorgt ervoor dat de financiën soepel verlopen. Je rapporteert regelmatig over de voortgang en zoekt waar dit kan naar nieuwe financieringsbronnen.

Je werkt nauw samen met het datateam om slimme budgetrapportages te ontwikkelen, mogelijk met behulp van PowerBI. Bovendien draag je bij aan het opstellen van jaarrekeningen, begrotingen en tussentijdse rapportages. Je denkt actief mee over hoe we nieuwe werkwijzen, zoals opgavegericht werken en informatie gestuurd werken, tot een succes kunnen maken.

Wij zoeken een enthousiaste collega met de volgende kwalificaties:
  • Een afgeronde hbo-opleiding in een financiële richting;
  • Bij voorkeur werkervaring in een vergelijkbare rol;
  • Kennis van het sociaal domein en gemeentelijke financiën, inclusief de BBV-systematiek is een pré;
  • Ervaring met de Planning & Control cyclus van gemeenschappelijke regelingen en gemeenten is een pré;
  • Je hebt affiniteit met geautomatiseerde financiële administraties (Key2Financiën, LIAS) en kennis van PowerBI.
Wij bieden je een uitdagende baan met een maximaal salaris van € 5.247,- (schaal 10, CAO SGO) op basis van een 36-urige werkweek. Het gaat om een dienstverband van 32 tot 36 uur per week voor de duur van een jaar en bij goed functioneren wordt dit natuurlijk omgezet naar een vast contract.

Daarnaast bieden wij een mooi pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder reiskosten, flexibele werktijden, verlofregelingen en studiefaciliteiten. Je krijgt ook een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Je beheert dit budget zelf en je kunt kiezen om dit te laten uitbetalen, vakantie uren te kopen of fiscaal vriendelijk een fiets aan te schaffen.

Wil je een maatschappelijk relevante baan en een verschil maken voor onze samenleving? Solliciteer direct online. Voor meer informatie over de procedure, de organisatie en vragen over de functie kun je contact opnemen met Josina van Wingerden, manager bedrijfsvoering, via 06 41687811.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.

Waar kom je te werken?

De Sociale Dienst Drechtsteden gaat voor een samenleving, waaraan iedereen kan deelnemen. Wij willen dat alle inwoners van de Drechtsteden zelfstandig en volwaardig kunnen leven, werken, wonen en meedoen. Maar niet iedereen kan zichzelf redden. Waar dat niet lukt, helpen we die mogelijkheden vergroten. Wij zetten ons in voor de Drechtsteden, waarin iedereen erbij hoort, waardering krijgt en zich nuttig voelt. Dus ook en zeker onze medewerkers.

Wij zijn ambitieus in onze doelstellingen, creatief en vooral passievol. Mensgericht werken, samenwerken en vernieuwen zijn voor ons van doorslaggevend belang voor het verder brengen en concretiseren van onze visie. Wij zijn op dit gebied een van de meest complete en innovatieve organisaties van Nederland. Als anderen nog zitten te praten of wachten op nadere regelgeving, dan hebben wij het al geregeld. Dat is geen doel op zich, maar een gevolg van onze instelling.

We zijn een hechte club mensen met een gezonde dosis lef, een gedeelde passie voor het sociaal domein. We borgen kwaliteit, onafhankelijkheid, kwetsbaarheid en wendbaarheid. We denken niet in hokjes of onmogelijkheden. Hier krijg je de kans om écht met je hart te werken, om te groeien, te innoveren en te inspireren. En krijg je alle ruimte en aanmoediging om te bouwen aan ontwikkeling en perspectief voor de inwoners van de Drechtsteden.

Wat ga je doen?

Als medewerker Planning & Control richt je je voornamelijk op de financiën in het sociaal domein. Je behoudt het overzicht van lopende werkzaamheden en budgetten binnen 1 of meer opgaven, bewaakt deze budgetten, maakt prognoses, adviseert over financiële vraagstukken en zorgt ervoor dat de financiën soepel verlopen. Je rapporteert regelmatig over de voortgang en zoekt waar dit kan naar nieuwe financieringsbronnen.

Je werkt nauw samen met het datateam om slimme budgetrapportages te ontwikkelen, mogelijk met behulp van PowerBI. Bovendien draag je bij aan het opstellen van jaarrekeningen, begrotingen en tussentijdse rapportages. Je denkt actief mee over hoe we nieuwe werkwijzen, zoals opgavegericht werken en informatie gestuurd werken, tot een succes kunnen maken.

Wat neem je mee?

Wij zoeken een enthousiaste collega met de volgende kwalificaties:
  • Een afgeronde hbo-opleiding in een financiële richting;
  • Bij voorkeur werkervaring in een vergelijkbare rol;
  • Kennis van het sociaal domein en gemeentelijke financiën, inclusief de BBV-systematiek is een pré;
  • Ervaring met de Planning & Control cyclus van gemeenschappelijke regelingen en gemeenten is een pré;
  • Je hebt affiniteit met geautomatiseerde financiële administraties (Key2Financiën, LIAS) en kennis van PowerBI.

Wat bieden we jou?

Wij bieden je een uitdagende baan met een maximaal salaris van € 5.247,- (schaal 10, CAO SGO) op basis van een 36-urige werkweek. Het gaat om een dienstverband van 32 tot 36 uur per week voor de duur van een jaar en bij goed functioneren wordt dit natuurlijk omgezet naar een vast contract.

Daarnaast bieden wij een mooi pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder reiskosten, flexibele werktijden, verlofregelingen en studiefaciliteiten. Je krijgt ook een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Je beheert dit budget zelf en je kunt kiezen om dit te laten uitbetalen, vakantie uren te kopen of fiscaal vriendelijk een fiets aan te schaffen.

Solliciteren of meer weten?

Wil je een maatschappelijk relevante baan en een verschil maken voor onze samenleving? Solliciteer direct online. Voor meer informatie over de procedure, de organisatie en vragen over de functie kun je contact opnemen met Josina van Wingerden, manager bedrijfsvoering, via 06 41687811.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.
meer...

Terug - Opslaan en terug Naar vacature

Meer vacatures van Drechtsteden

Gerelateerde vacatures aan Medewerker Planning & Control

Coördinator Planning & Control

Drechtsteden - Sliedrecht
Ben jij klaar voor een uitdagende rol waarin je een belangrijke bijdrage levert aan de financiële strategie van een bruisende gemeente? Sliedrecht, met meer dan 26.000 inwoners, vormt het bruisende hart aan de oevers van de
- Volledige vacature bekijken

Quality Control Engineer

Synergie Belgium - Zwijndrecht
Functieomschrijving Ben jij organisatorisch sterk en heb jij een opleiding in de chemie? Dan zijn wij op zoek naar jou als Quality Control Engineer! Onderstaand jouw takenpakket: Je bent verantwoordelijk voor de planning
- Volledige vacature bekijken

Manager / Team Leader Licensing & Control EMEA

Springer Nature Group - Dordrecht
About Springer Nature Group Springer Nature opens the doors to discovery for researchers, educators, clinicians and other professionals. Every day, around the globe, our imprints, books, journals, platforms and technology
- Volledige vacature bekijken

Jr. Controller

Career Control - Dordrecht
Taakomschrijving Wil je een rol waarin je verantwoordelijk bent voor periodieke rapportages, afsluitingen maar ook voor het budget en de forecast? Lijkt het je interessant om in een dynamische internationale omgeving te
- Volledige vacature bekijken