Inloggen - Registreer  

Teamleider Financiën Control

Waterschap Vallei en Veluwe - Apeldoorn
Teamleider Financiën en ControlApeldoorn●Waterschap Vallei en Veluwe●R2Teamleider Financiën en Control bij Waterschap Vallei en Veluwe in ApeldoornToekomstbestendigheid en samenwerkingTalent & verantwoordelijkheden•
- Volledige vacature bekijken

Terug

Hoofd Organisatieontwikkeling en Bestuurlijk Advies

Zzp Opdrachten - Lochem - 11-04-2024 Naar vacature  

Functie omschrijving

Binnen de gemeente Lochem bevinden we ons in een proces van organisatieontwikkeling. We zien steeds complexere maatschappelijke opgaven. Als organisatie willen we wendbaar zijn om sneller te kunnen reageren op ontwikkelingen. De span of control/attention moet behapbaar zijn. En we vragen meer strategische denkkracht vanuit de organisatie. Deze wensen hebben geleid tot een eerste aanzet tot een (nieuwe) organisatiestructuur. De organisatie gaat per 1 september 2024 van de huidige 6 afdelingen naar 4 domeinen. Per 1 september , of zoveel eerder als nodig, zal deel 1 van de opdracht ( interim afdelingshoofd) vervallen. Het gaat hierbij om de domeinen fysiek, sociaal, dienstverlenging en programma’s en projecten.

De opdracht richt zich op twee aandachtsgebieden:
  • Aansturen van de afdeling Bestuur en Organisatie (B&O) als interim afdelingshoofd (1/2 deel van 36 uur).
  • Begeleiden van de organisatieontwikkeling als strategisch adviseur (1/2 deel van 36 uur).

Werkzaamheden

  • Aansturen als interim afdelingshoofd:
  • Tijdelijk waarnemen van de afdeling B&O en lid managementteam (MT).
  • Is op basis van integraal management verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering binnen de eigen afdeling (inclusief Pijioffach taken (personeel, informatievoorziening, juridische zaken, inkoop, organisatie, financiën, facilitair, administratieve organisatie, communicatie en huisvesting).
  • Sparringpartner complexe casuïstiek MT leden
  • Op hoofdlijnen contact met portefeuillehouder voor de teams communicatie, HR en Informatie en automatisering.
  • Relatiebeheer samenwerkingspartners

2. Begeleiden van de organisatieontwikkeling als strategisch adviseur:
  • Procesbegeleider/kwartiermaker voor het MT in de organisatieontwikkeling.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 mei 2024 tot en met 15 oktober 2024 voor 36 uur per week.
  • Afgeronde relevante WO-opleiding bijvoorbeeld in de richting van managementwetenschappen.
  • Tenminste 3 van de laatste 5 jaar aantoonbare ervaring als organisatieadviseur bij de overheid. Actuele kennis en ervaring in teamontwikkelingsprocessen en verandermanagementsprocessen.
  • Aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van leiderschapsontwikkeling.
  • Tenminste een half jaar van het laatste jaar aantoonbare ervaring met hiërarchisch direct leidinggeven aan minimaal 30 medewerkers bij een gemeentelijke organisatie.
  • Ruime en aantoonbare ervaring met advisering van de WOR-bestuurder en afstemming met de medezeggenschapsraad binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Aantoonbare ervaring met teamontwikkeling gericht op taakverdeling, functies en positionering van teams.

Wensen

  • Recente aantoonbare ervaring als sparringpartner op de inhoud van organisatieontwikkeling en als afdelingshoofd voor secretaris-directeur, MT-leden en portefeuillehouder, minimaal een half jaar van het afgelopen jaar.
  • Ten minste 3 van de laatste 5 jaar aantoonbare ervaring als procesbegeleider/kwartiermaker voor het MT in organisatieontwikkelingsprocessen binnen de overheid.
  • Aantoonbare ervaring op basis integraal management met de PIJIOFFACH- taken over minimaal een half jaar van het afgelopen jaar.
  • Aantoonbare ervaring met bestuurlijk en ambtelijke besluitvormingsprocessen in de afgelopen twee jaar.

Competenties

  • Je beschikt over politie-bestuurlijke sensitiviteit en bent een verbinder.
  • Je bent resultaatgericht, hebt eigenaarschap en kunt goed samenwerken.
  • Je bent overtuigend en omgevingsbewust.
  • Je bent communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk (bijvoorbeeld opstellen beleidsstukken, collegeadviezen, raadsadviezen etc.).
  • Je bent sterk in het managen/regisseren van processen het bewaken van de uitvoering.

Extra info

  • Standplaats: Lochem
  • Startdatum: 01-05-2024
  • Einddatum: 15-10-2024
  • Optie tot verlenging: Ja, met een periode van maximaal 3 maanden
meer...

Terug - Opslaan en terug Naar vacature

Meer vacatures van Zzp Opdrachten

Gerelateerde vacatures aan Hoofd Organisatieontwikkeling en Bestuurlijk Advies

Bestuursadviseur

Maandag - Groenlo
Over de functie De bestuursadviseur analyseert, verbindt, zorgt voor een integrale blik, politiek gevoel en geeft richting. Over inhoud, maar vooral over proces. De werkzaamheden bestaan onder andere uit: Advisering aan
- Volledige vacature bekijken

Senior juridisch adviseur APV/Bijzondere Wetten

Maandag - Apeldoorn
Over de functie Als senior juridisch beleidsadviseur: Pak je een stevige positie in het totale gemeentelijk krachtenveld en durf je met overtuiging en lef te adviseren. Je pakt complexe handhavingsdossiers op; Adviseer je
- Volledige vacature bekijken

Senior juridisch adviseur APV/Bijzondere Wetten

Maandag - Apeldoorn
Over de functieAls senior juridisch beleidsadviseur: Pak je een stevige positie in het totale gemeentelijk krachtenveld en durf je met overtuiging en lef te adviseren. Je pakt complexe handhavingsdossiers op; Adviseer je het
- Volledige vacature bekijken

Senior juridisch adviseur APV/Bijzondere Wetten

Maandag - Apeldoorn
Over de functie Als senior juridisch beleidsadviseur: Pak je een stevige positie in het totale gemeentelijk krachtenveld en durf je met overtuiging en lef te adviseren. Je pakt complexe handhavingsdossiers op; Adviseer je
- Volledige vacature bekijken