Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Cinekid Controller

Cinekid - via Culturele - Amsterdam - 29-04-2024 Naar vacature  


| Vacature voor een Betaalde functie, Freelance/ZZP, Parttime | Sluitingsdatum:

10-05-2024

Cinekid wil alle kinderen in Nederland inspireren om in verbinding met zichzelf en anderen te staan middels hoogwaardig film- en media aanbod.
Iedere herfstvakantie vindt Cinekid Festival plaats: het grootste film- en mediafestival ter wereld voor kinderen tussen de 3 en 14 jaar.
Ben jij goed met cijfers en wil jij kinderen in heel Nederland laten kennismaken met kwaliteitsfilm en media en het mogelijk maken dat ze op een actieve manier betrokken zijn bij verschillende vormen van film en media? Dan is Stichting Cinekid Amsterdam dé plek voor jou om aan de slag te gaan als controller!

Controller

0,6 fte

Dit is wat je gaat doen

Als Controller ben je verantwoordelijk voor de planning en controlcyclus en het de juiste uitvoering hiervan. Je beheert de financiële administratie. Je vertaalt de organisatiestrategie in jaarlijkse financiële doelstellingen en voert regie op het opstellen en afrekenen van de jaarbegroting en bijbehorende accountant controles. Je bent lid van de staf en een belangrijke sparringpartner voor zowel de directeur en de uitvoerend producent. Jouw directe leidinggevende is de directeur / bestuurder. Binnen jouw rol als Controller ga je onder andere aan de slag met:

  • Stelt algemene planning- en control principes, richtlijnen en procedures op en ziet toe op de naleving en werking.
  • Ontwikkelt financiële ken- en stuurgetallen die laten zien of Cinekid op koers ligt om haar jaarlijkse doelstellingen te behalen en legt de voortgang vast in periodieke managementrapportages.
  • Volgt en analyseert realiteit ten opzichte van de planning, rapporteert hierover en adviseert tijdig over te nemen bijsturingsmaatregelen.
  • Onderbouwt de jaarrekening en licht deze toe en begeleidt de jaarlijkse accountantscontrole.
  • Stelt de jaarbegroting op en vertaalt deze naar uitvoerbare begrotingen.
  • Presenteert de jaarbegroting en de jaarrekening en de voortgang hierop aan de RvT, geeft desgevraagd toelichting.
  • Voert regie op bedrijfsvoering vragen van de RvT (zoals btw-positie, aanpassingen in statuten et cetera).
  • Ondersteunt de uitvoerend producent en hoofd marketing in de vertaling van de jaarbegroting naar projectbegrotingen en houdt toezicht op deze begrotingen.
  • Ziet toe op de naleving van richtlijnen van subsidieverstrekkers in de projectbegrotingen.
  • Zorgt samen met de uitvoerend producent en hoofd development voor tijdige, volledige en correcte oplevering van financiële afrekeningen, verantwoordingen en rapportages.
  • Ontwikkelt en implementeert procesoptimalisaties, signaleert knelpunten en onderneemt de benodigde acties om deze op te lossen.
  • Voert de regie op de juiste vastlegging van kosten in samenwerking met de officemanager en externe boekhouder.
  • Werkt nauw samen met de externe boekhouder en de officemanager en ziet toe op de kwaliteit van de financiële administratie en uitvoering hiervan.
  • Voert (delen van) de financiële administratie uit en bewaakt de regie op het facturatie en goedkeuringsproces.
  • Dient als aanspreekpunt voor de externe salaris- en pensioenadministratie en controleert mutaties en loonstroken.

Over jou

  • HBO+ werk- en denkniveau.
  • Tenminste vijf jaar aantoonbare ervaring in een vergelijkbare rol in de culturele of non-profit sector.
  • Ruime ervaring in het opstellen van begrotingen, budgetbeheer en bewaking, verantwoordingen, subsidieafrekeningen en jaarrekeningen maken.
  • Zeer goed cijfermatig inzicht.
  • Ervaring met Excel en boekhoudprogramma’s (Exact).
  • Het vermogen om effectief samen te werken met verschillende belanghebbenden.
  • Een proactieve sparringpartner voor de directeur en collega’s.
  • Een nieuwsgierige, open en positieve houding.
  • Herken je jezelf in een deel van bovenstaande punten? Ook dan maken we graag kennis.

Wat krijg je ervoor terug?

  • Een contract voor twaalf maanden op basis van 0,6 fte met mogelijkheid tot verlenging of een freelance-overeenkomst.
  • Een passend salaris: het brutosalaris ligt tussen de € 3.740 en € 5.888 op basis van een fulltime dienstverband en afhankelijk van kennis en ervaring.
  • Deelname aan onze pensioenregeling.
  • 24 vakantiedagen op basis van een fulltime dienstverband + vakantietoeslag van 8%.
  • Een bonus vrije dag die je zelf in mag zetten gedurende het jaar.
  • Vrij tijdens nationale feestdagen inclusief Keti Koti.
  • Reiskostenvergoeding & telefoonkostenvergoeding in overleg.
  • Gebruik van een Macbook.
  • De mogelijkheid om deels thuis te werken.
  • Jaarlijks opleidingsbudget om jezelf te ontwikkelen.

Wanneer?

Idealiter start je vanaf 1 juni 2024.

Reageren

Heb jij zin om bij ons aan de slag te gaan? Stuur uiterlijk 10 mei 2024 je cv en motivatiebrief naar vacature@cinekid.nl ter attentie van Heleen Rouw. De gesprekken vinden plaats op 14 en 15 mei 2024.

meer...

Terug Naar vacature

Meer vacatures van Cinekid
Meer Cinekid Controller vacatures