Inloggen - Registreer  

Medewerker Servicedesk ICT

ARTO Recruitment - Amsterdam
WAT GA JE DOEN?Als Medewerker Servicedesk ICT kom je te werken binnen het IT team, bestaande uit 25 collega’s. Je werkt samen met drie collega's van de servicedesk op het hoofdkantoor in Amsterdam. Samen bouwen jullie
- Volledige vacature bekijken
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.     Terug

Terug

Teamleider ICT Infra & Servicedesk ICT

Zzp Opdrachten - Amstelveen - 06-05-2024 Naar vacature  

Functie omschrijving

Als teamleider ICT Infrastructuur & Servicedesk ICT ben jij verantwoordelijk voor de resultaten van het team en de dagelijkse aansturing/coaching van de ICT-professionals. In de rol van teamleider werk je intensief samen met collega’s binnen de afdeling A&I. Jij bent verantwoordelijk voor het beheer van het netwerk, het systeembeheer, de technische aspecten van informatiebeveiliging, de bedrijfscontinuïteit en de Servicedesk ICT.

ICT Infrastructuur zorgt voor een betrouwbare, efficiënte en kwalitatief hoogwaardige inrichting van de ICT-infrastructuur, waaronder een eigen datacenter. De focus ligt hierbij op beveiliging, privacy, continuïteit, een goede kosten-baten verhouding, lifecycle management, configuratiemanagement en change management.

Servicedesk ICT vormt het visitekaartje voor de gehele afdeling A&I waar medewerkers altijd terecht kunnen voor vragen en ondersteuning. We staan garant voor een optimale telefonische bereikbaarheid, een gastvrije ontvangst bij de balie, tijdige uitgifte en inname van werkplekpakketten, voorraadbeheer, meldingenbeheer en incident management.

De gemeenten Amstelveen en Aalsmeer zijn volop bezig met een digitale transformatie. De stip op de horizon is – in lijn met de landelijke ontwikkelingen – volledige digitalisering van onze dienstverlening en bedrijfsvoering. Hiervoor is veel nodig, zoals het leveren van een stabiele en hoogwaardige ICT-dienstverlening aan de organisatie en het bestuur van de beiden gemeenten. Het onderhouden en verder ontwikkelen van flexibele, plaats- en tijdonafhankelijke werkplekken en toegang tot informatie. In ons geval is dat de W365 werkplek met MS-Teams en Sharepoint. Het verder ontwikkelen van onze ICT-organisatie tot een volwaardige ICT-dienstverlener op het gebied van informatiemanagement en ICT-beheer is een ander belangrijk element.

Naast teamleider ben je ook lid van het managementteam van de afdeling A&I. Je geeft op tactisch- en strategisch niveau mede vorm aan de ontwikkeling van de gezamenlijke informatiehuishouding van de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer. Hierin heb je een proactieve rol. Verder heb je als teamleider de volgende taken:

  • verantwoordelijk voor eerstelijns ICT ondersteuning aan de gebruikersorganisatie;
  • verantwoordelijk voor het beheren en tijdig vernieuwen van infrastructurele ICT-componenten, werkplekken en telecomvoorzieningen
  • verantwoordelijk voor het toepassen van het beveiligingsbeleid op alle componenten van de ICT Infrastructuur
  • verantwoordelijk voor het financiële beheer en de financiële verantwoording van ICT investeringen en ICT exploitatie
  • verantwoordelijk voor de dienstverlening op infrastructurele producten en diensten conform SLA;
  • aanspreekpunt voor jouw leveranciers waarmee jij afspraken maakt over de te leveren dienstverlening. Ook monitor je de geleverde prestaties en stuur je eventueel bij;
  • verantwoordelijk voor alle personele en financiële aspecten van het team inclusief rapportage;
  • verantwoordelijk voor de dienstverlening en prestaties van jouw team inclusief rapportage;
  • verantwoordelijk voor de ontwikkeling, documentatie, realisatie en bewaking van technische standaarden en uitgangspunten;
  • organisatie brede sparringpartner op tactisch en operationeel niveau, waarbij jij goed kunt schakelen op verschillende organisatieniveaus.
  • De opdracht loopt tot 1 november 2024. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Omschrijving kandidaat

  • Je hebt minimaal een HBO diploma in de richting van informatica of bedrijfskunde.
  • Je hebt aantoonbaar leidinggevende ervaring en capaciteiten.
  • Je hebt ruime ervaring in lijnmanagement, procesmanagement en verandertrajecten.
  • Je hebt ervaring binnen een gemeente met de ontwikkeling van ICT-architectuur, ICT-documentatie en ICT-beleid.
  • Je hebt kennis en ervaring met ITIL en TOPdesk.
  • Je hebt ervaring binnen gemeentelijke overheidsorganisaties.
Klant- en procesgericht denken en handelen past bij jou. Jij vindt innovatie belangrijk en bent van nature een communicator tussen interne en externe partijen. Jij kan goed inschatten waar prioriteiten liggen binnen jouw team. Hierop stuur jij dan ook aan, stelt grenzen en organiseert de beheer- en servicedeskcapaciteit. Jij bent verantwoordelijk voor het beheer van het netwerk, het systeembeheer, de technische aspecten van informatiebeveiliging en de Servicedesk. Jij weet teamleden te inspireren en te motiveren. Draagvlak in het team vind jij belangrijk, waardoor jij medewerkers betrekt in de transitie naar de hybride cloudarchitectuur. Daarnaast heb jij een proactieve rol in organisatie brede ontwikkelingen.

Functie eisen

  • Op CV aantoonbaar een afgeronde HBO (bachelor) opleiding op het gebied van ICT of bedrijfskunde.
  • Op CV aantoonbaar minimaal 4 jaar ervaring in een leidinggevende functie op het gebied van ICT binnen een gemeente, opgedaan in de afgelopen 8 jaar.. Referentie vereist

Wensen

  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in ICT lijnmanagement, ITIL procesmanagement en verandertrajecten. Licht toe waar en hoe. Graag geel markeren op CV.
  • Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring in een leidinggevende functie op het gebied van Servicedesk ICT, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen een ICT afdeling, binnen een gemeente, gelijkwaardig in omvang (1400 gebruikers) en complexiteit aan de AA-organisatie (Amstelveen en Aalsmeer). Licht geel gemarkeerd toe waar deze ervaring is opgedaan en om hoeveel gebruikers het ging.
  • Aantoonbare ervaring met ontwerp en inrichting van SIEM/SOC systemen. Graag geel markeren op CV.

Extra info

  • Van 3-6-2024 t/m 31-10-2024
  • Optie verlenging: 3 x 6 maanden
  • Standplaats: Amstelveen
De gesprekken vinden plaats op dinsdag 21 mei tussen 10:00 en 13:00 uur. De gesprekken zijn op het raadhuis. Indien u een kandidaat voorstelt, verzoeken wij u ervoor te zorgen dat deze beschikbaar is op dit tijdstip.

Toelichting op rooster: Locatie gebonden functie.
meer...

Terug Naar vacature

Meer vacatures van Zzp Opdrachten
Meer Teamleider ICT Infra & Servicedesk ICT vacatures

Gerelateerde vacatures aan Teamleider ICT Infra & Servicedesk ICT

Medewerker Servicedesk ICT

ARTO Recruitment - Amsterdam
WAT GA JE DOEN?Als Medewerker Servicedesk ICT kom je te werken binnen het IT team, bestaande uit 25 collega’s. Je werkt samen met drie collega's van de servicedesk op het hoofdkantoor in Amsterdam. Samen bouwen jullie
- Volledige vacature bekijken

Medewerker Servicedesk ICT

ARTO Recruitment - Amsterdam
WAT GA JE DOEN?Als Medewerker Servicedesk ICT kom je te werken binnen het IT team, bestaande uit 25 collega’s. Je werkt samen met drie collega's van de servicedesk op het hoofdkantoor in Amsterdam. Samen bouwen jullie
- Volledige vacature bekijken

Medewerker Servicedesk ICT

ARTO Recruitment - Amsterdam
WAT GA JE DOEN?Als Medewerker Servicedesk ICT kom je te werken binnen het IT team, bestaande uit 25 collega’s. Je werkt samen met drie collega's van de servicedesk op het hoofdkantoor in Amsterdam. Samen bouwen jullie
- Volledige vacature bekijken

Medewerker Servicedesk ICT

ARTO Recruitment - Amsterdam
WAT GA JE DOEN?Als Medewerker Servicedesk ICT kom je te werken binnen het IT team, bestaande uit 25 collega’s. Je werkt samen met drie collega's van de servicedesk op het hoofdkantoor in Amsterdam. Samen bouwen jullie
- Volledige vacature bekijken