Inloggen - Registreer  

1e Medewerker financiële administratie

Gemeentebanen - Wormer
1e Medewerker financiële administratie Opleidingsniveau HBO ▪ Max € salaris ▪ Schaal 8 + toelage ▪ vast ▪ 32 uur Wij zijn OVER: de werkorganisatie van de gemeenten Oostzaan en Wormerland. Twee gemeenten die
- Volledige vacature bekijken

Terug

1e Medewerker financiële administratie

Over-gemeenten - Wormer - 09-05-2024 Naar vacature  

1e Medewerker financiële administratie
  • Hbo
  • Max € 4.244,-
  • Schaal 8 + toelage
  • 32 uur
  • Vast
Wij zijn OVER: de werkorganisatie van de gemeenten Oostzaan en Wormerland. Twee gemeenten die bestuurlijk zelfstandig zijn. OVER is een kleine maar fijne organisatie. Maar we zijn tegelijkertijd groot in onderwerpen. Dit komt door onze ligging, dicht bij de grotere steden Zaandam en Amsterdam. Door die nabijheid kennen we veel van de uitdagingen van een grotere stad. Die tackelen we met een hecht team. Bij OVER heerst een vertrouwde sfeer: collega’s helpen elkaar.

Ben jij dit?

Je bent een coördinator met helikopterview en hebt een passie voor cijfers en processen. Je hebt ervaring met alle aspecten van een financiële administratie. Jij wacht niet af, maar toont initiatief en bent proactief. Je hebt een brede verantwoordelijkheid en een creatief oplossend vermogen.

Je bent nieuwsgierig naar nieuwe ontwikkelingen en kan die vertalen in administratieve processen. Je werkt graag in een team en hebt aandacht voor onderlinge verhoudingen. Je bent goed in staat om overzicht te houden en je bent niet bang om je collega’s aan te spreken op gemaakte afspraken.

Je hebt een groot analytisch vermogen. In je manier van werken ben je resultaatgericht. Je stelt vooraf duidelijke doelen en zorgt dat je die ook behaalt. Je bent netwerkgericht en werkt nauw samen met je collega’s binnen het team en met andere afdelingen en externen. Je hebt kennis en enkele jaren ervaring op het gebied van financiën bij een gemeente.

Je bent nu toe aan een uitdagende functie in een sterk veranderende omgeving. Nieuwe wet- en regelgeving weet jij te vertalen naar onze organisatie. Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden. Kortom, je bent een ervaren boekhouder met oog voor het geheel die de kriebels krijgt als iets niet sluitend is.

In ’t kort:
  • Je bent coördinator van het team. Je coördineert, geeft ruimte en behoudt het overzicht. Op deze manier leid je het team naar resultaten;
  • Je bent een inhoudelijke vraagbaak/sparringpartner voor de collega’s van je team en andere afdelingen;
  • Je bent een moderne boekhouder, iemand die redeneert vanuit digitale processen en zoekt naar verbeteringen;
  • Je hebt kennis van zaken m.b.t. financiën in non-profit organisaties. Kennis van gemeentelijke financiën is een grote pre;
  • Je bent in staat om in korte tijd overzicht te creëren en taken te coördineren. Dit doe je van nature op een mensgerichte manier. Vriendelijk, duidelijk en met een beetje humor;
  • Je hebt ten minste HBO werk- en denkniveau;
  • Je kan op hoger abstractieniveau denken. Je bent in staat om tactisch te denken qua ontwikkelingen in het team. Maar ook m.b.t. de plek van het team in de organisatie. Je neemt jouw team en de organisatie graag hierin mee.
  • Je werkt operationeel mee met je eigen takenpakket;
  • Je hebt ruime kennis van Excel. Macro’s schrijven doe jij in een handomdraai. Daarnaast heb je ook ervaring met het programma Cognos of SQL.

Wat ga je doen?

Als coördinator stuur je functioneel de medewerkers van de financiële administratie aan. Je bent verantwoordelijk voor de administratie voor de 3 entiteiten en stuurt op de voortgang. Je bent het 1e aanspreekpunt op de administratie. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor diverse sub-administraties zoals salarissen en sociale zaken. En je beheert het grootboek. Daarbij ben je probleemoplossend, hulpvaardig, meedenkend.

De organisatie is volop in ontwikkeling en jij ziet het als een uitdaging om hieraan bij te dragen. Je wordt daarom graag betrokken bij het grotere geheel en komt regelmatig met voorstellen hoe iets beter kan.

In het kort:
  • Je coördineert de dagelijkse taken van het team;
  • Collega’s weten jou te vinden als eerste aanspreekpunt voor praktische en inhoudelijke vragen;
  • Maandelijks verzorg je diverse rapportages en controles;
  • Je bent betrokken bij het verzorgen van o.a. betalingen, aanvragen en bezwaren;
  • Je onderhoudt contact met de accountant.

Wat bieden wij?

Wij zijn een leuke, ambitieuze werkorganisatie met lef. We bieden jou de ruimte om je talenten in te zetten, te ontwikkelen en om eigen ideeën in te brengen.

In ’t kort:
  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 4.244,- (maximaal schaal 8 Cao SGO bij een 36-urige werkweek, afhankelijk van opleiding en ervaring) + een toelage voor de coördinerende taken
  • Een extra budget van 17,05% per jaar, dat je kunt gebruiken voor een fiets, opleidingen/trainingen,extra verlof of een maandelijkse uitkering.
  • Reiskostenvergoeding woon-werkverkeer € 0,23 cent per kilometer (vanaf 10 km). Er is geen maximum, dus we betalen ook de reiskosten als je verder dan 20 kilometer van de standplaats (Wormer) woont.;
  • Volledige ov-vergoeding (2e klasse);
  • Een steengoede pensioenregeling bij het ABP;
  • 27 verlofdagen met de optie om bij te kopen;
  • Een jaarlijkse tegemoetkoming in jouw zorgverzekeringskosten;
  • Een jaarcontract met intentie tot een vast dienstverband. Wij binden ons graag aan je!
  • Een functie van 32 uur per week;
  • Een IPhone en een MacBook (in bruikleen);
  • Tijd- en plaatsonafhankelijk werken doen wij al sinds 2010!
  • En natuurlijk, een hecht team en een fijne werksfeer!
meer...

Terug - Opslaan en terug Naar vacature

Meer vacatures van Over-gemeenten

Gerelateerde vacatures aan 1e Medewerker financiële administratie

Crediteuren Administratie Medewerker

Extra Talent - Zaandam
Ben jij toe aan een uitdaging waar jouw input echt van belang is? In deze functie kun je je hart ophalen. In het gezellige team word je met open armen ontvangen. In het werk liggen nog kansen en uitdagingen. Nieuwsgierig
- Volledige vacature bekijken

Financieel Medewerker 24

CareerValue B.V. - Aalsmeer
De Functie: Als financieel medewerker en officemanager ben je verantwoordelijk voor het beheer van de financiële administratie, inclusief facturatie, boekhouding en budgetbewaking. Daarbij is ook het verloningsproces een
- Volledige vacature bekijken

Financieel Medewerker Vastgoed t/m

Gemeente Zaanstad - Zaandam
Financieel Medewerker Vastgoed Werk je graag mee aan een inhoudelijke en financiële rapportage van onze gebiedsontwikkelingsprojecten? Zorg jij voor het beheer van bijna 6.000 huur- en erfpachtcontracten? De administratie
- Volledige vacature bekijken

Medewerker Bedrijfsbureau

Olympia - Wormerveer
Bedrijfsomschrijving Onze opdrachtgever streeft naar een wereld waarin afval niet meer bestaat . We streven ernaar om afval te voorkomen, te hergebruiken en te recyclen, zodat de beschikbare grondstoffen niet nog schaarser
- Volledige vacature bekijken