Inloggen - Registreer  

Digital Solutions Manager

Robeco - Rotterdam
DepartmentYou are a member of the Digital Solutions & Online Management team, which is part of Global Marketing. The team is responsible for the management and development of Robeco’s global digital marketing tooling in
- Volledige vacature bekijken

Terug

Digital Marketing Manager

Verum Artes - Rotterdam - 26-04-2024 Naar vacature  

Voor onze klant zoeken wij een getalenteerde Digital Marketeer! Ontdek nieuwe zakelijke kansen, genereer leads en maak deel uit van een groeiend bedrijf.

Direct solliciteren

Functietitel:

 Digital Marketing Manager

Locatie:

Regio Rotterdam

Contractduur:

minimaal 1 jaar

Optie tot verlenging:

Ja, mogelijk na een proefperiode

Aantal uren per week:

36 - 40 uur

Startdatum opdracht:

z.s.m.

Taal:

Nederlands

Solliciteren kan tot en met:

 11 mei 2024
Beknopte toelichting: Voor onze klant zoeken wij een getalenteerde Digital Marketeer! Ontdek nieuwe zakelijke kansen, genereer leads en maak deel uit van een groeiend bedrijf. Een geweldige kans om je carrière te versnellen in een dynamische omgeving.

Wat ga je doen?
We zijn op zoek naar een dynamische Lead Generation Specialist die verantwoordelijk zal zijn voor het identificeren en ontwikkelen van nieuwe zakelijke kansen. In deze rol wordt van jou verwacht dat je onderzoek doet naar potentiële klanten, leads genereert en relaties met prospects koestert. Je bent ook verantwoordelijk voor het analyseren van gegevens en het ontwikkelen van strategieën om de inspanningen voor leadgeneratie te verbeteren.

Onze klanten, zowel winstgevende als non-profitorganisaties, variëren van kleine en middelgrote ondernemingen tot grote bedrijven. Ze zijn op zoek naar een gebruiksvriendelijke softwareoplossing om hun privacy-administratie te doen, zodat ze voldoen aan de privacywetgeving van een land. Of ze willen privacy- en beveiligingsrisico's identificeren en deze beheren met onze oplossing voor informatieveiligheidsbeheer. We bieden beide oplossingen aan!

De taken en verantwoordelijkheden

In deze functie ben je verantwoordelijk voor de algehele marketingstrategie, merkpositionering en communicatiestrategie en de implementatie ervan. Je tilt de afdeling naar een hoger niveau, beheert de projecten en steekt zelf de handen uit de mouwen. Globaal genomen omvatten de activiteiten;

  • Ontwikkelen en implementeren van de (digitale) marketingstrategie en campagnes voor leadgeneratie.
  • Onderzoek doen en potentiële leads identificeren via verschillende kanalen, waaronder online onderzoek, sociale media en netwerkevenementen.
  • Beheren van het jaarlijkse budget voor digitale marketingactiviteiten.
  • Opstellen en uitvoeren van marketing (communicatie)plannen en aansprekende campagnes voor de verschillende B2B-doelgroepen en verticals, inclusief digitale campagnes, e-mailmarketingcampagnes, socialemediacampagnes, affiliate marketing, online evenementen, ABM-campagnes.
  • Vertalen van de marketingstrategie naar leadgeneratie-, content- en socialemedia-activiteiten.
  • Zorgen voor een krachtige en onderscheidende merkpositionering op de markt, via verschillende kanalen.
  • Samenwerken met productontwikkeling, verantwoordelijk voor de voorbereiding van alle verkoop- en marketingmaterialen.
  • Ontwikkelen en uitvoeren van leadstrategieën en -campagnes. Verhogen en kwalificeren van marketingleads (MAL & MQL).
  • Dagelijks beheer van onze socialemediakanalen en het volgen van belangrijke gebeurtenissen op de markt.
  • Verdere ontwikkeling en optimalisatie van distributiekanalen en doelgroepsegmentatie.
  • Ontwikkeling en uitvoering van e-mailmarketingcampagnes en nieuwsbrieven zoals onze wekelijkse digest, die elke week naar bijna 2000 abonnees wordt gestuurd.
  • Uiteindelijk verantwoordelijk voor contentmarketing en onze bedrijfswebsite.
  • Organiseren van online webinars van begin tot eind, waarbij relevante belanghebbenden worden betrokken.
  • Voorbereiding van alle visuele materialen die worden gebruikt voor verschillende inhouds-, campagne- en verkoopdoeleinden (Photoshop of Canva).
  • Verantwoordelijk voor marketingrapporten primair van HubSpot en Google Analytics.
Wat er van je gevraagd wordt
  • Je beschikt over een afgeronde hbo bacheloropleiding of een afgeronde universitaire opleiding in de richting van marketing, bedrijfskunde of een gerelateerd vakgebied.
  • Je hebt minimaal 1-2 jaar daadwerkelijke marketingervaring binnen een IT-scale-upbedrijf en ervaring als digitale marketingmanager.
  • Je hebt kennis van digitale marketing- en socialemediaplatforms.
  • Je hebt ervaring in leadgeneratie en met verkoop.
  • Je hebt ervaring met het gebruik van leadgeneratietools en software.
  • Je hebt ervaring in het ontwikkelen en implementeren van leadgeneratiestrategieën.
  • Je bent scherp, nauwkeurig, hands-on en resultaatgericht, snel in aanpassing en barst van de energie.
  • Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en hebt ervaring op het gebied van digitale marketingcampagnes.
  • Je beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatie-vaardigheden in het Nederlands en Engels.
Laat in jouw cv duidelijk terugkomen dat je aan de gestelde eisen voldoet.
Skills waar jij in uitblinkt
  • Uitstekende communicatie- en interpersoonlijke vaardigheden.
  • Vermogen om zelfstandig en als onderdeel van een team te werken.
  • Sterke organisatorische en time management vaardigheden
  • Vermogen om gegevens te analyseren en op basis daarvan beslissingen te nemen
Laat in jouw cv duidelijk blijken dat je deze competenties bezit.
Goed om te weten
  • Er kan om een Verklaring Omtrent Gedrag gevraagd worden.
  • Soort dienstverband: Parttime/Fulltime, bepaalde tijd, Freelance mogelijk
  • Salaris: in overleg en op basis van kennis, opleiding en ervaring.
meer...

Terug Naar vacature

Meer vacatures van Verum Artes

Gerelateerde vacatures aan Digital Marketing Manager

Manager Digital Channels

Deloitte - Rotterdam
Shaping the Digital future. At Deloitte.What impact will you make?Als Manager Digital Channels speel je een cruciale rol in samenbrengen, strategizen en optimaliseren van alle digitale (marketing) kanalen binnen onze
- Volledige vacature bekijken

Manager Digital Channels

Deloitte - Rotterdam
What impact will you make? Als Manager Digital Channels speel je een cruciale rol in samenbrengen, strategizen en optimaliseren van alle digitale (marketing) kanalen binnen onze Nederlandse organisatie. De optimale
- Volledige vacature bekijken

Stage Digital B2B E-mail Marketing & Communication

Coca-Cola Europacific Partners - Rotterdam
Coca-Cola Europacific Partners - Sollicitatiegesprekken worden op 25 april gehouden. Ben jij de trendwatcher die niet wachten om de opborrelende ontwikkelingen op de (online) markt te verkennen? Deze meewerkstage is een
- Volledige vacature bekijken

Stage Digital B2B E-mail Marketing & Communication

Coca-Cola Europacific Partners - Rotterdam
Coca-Cola Europacific Partners - Sollicitatiegesprekken worden op 25 april gehouden. Ben jij de trendwatcher die niet wachten om de opborrelende ontwikkelingen op de (online) markt te verkennen? Deze meewerkstage is een
- Volledige vacature bekijken