Inloggen - Registreer  

Terug

Directeur Loysderhoek

Voilaleusden - 17-01-2024 Naar vacature  

Profielschets pagina 2 van 4

Wie zoeken wij? Voila zoekt voor PCB Loysder Hoek een directeur (D12), voor 0,8 - 0,9 FTE, die:
● De bedoeling voorop zet bij keuzes; ● Het verschil maakt door te handelen; ● Eerlijk en respectvol in gesprek gaat; ● Elke dag leert over zichzelf en de ander; ● Samen met ons tot andere en betere mogelijkheden komt.

‘Onze nieuwe directeur heeft oog voor elk kind en zet het welzijn van het kind op de eerste plaats. Hij of zij kent de kinderen en de ouders. Wij vinden het belangrijk dat de nieuwe directeur het boegbeeld is naar binnen en naar buiten en samen met het team verder wil bouwen aan de goede reputatie van de school. Een directeur die ruimte geeft, duidelijk is en verbindt.’ - Oudergeleding medezeggenschapsraad

Loysder Hoek - ‘Waar talent ontwaakt!’ Loysder Hoek is een christelijke school, waar alle kinderen welkom zijn. We vinden het belangrijk dat iedereen met een sociale en open instelling met elkaar omgaat en naar de wereld kijkt. Bij ons doet menswording ertoe. Op Loysder Hoek komen alle kinderen tot hun recht. Of ze nu heel makkelijk leren of juist extra ondersteuning nodig hebben. Wij stimuleren ze boven zichzelf uit te stijgen en grenzen te verleggen. Maar bovenal bieden we kinderen een veilige plek waar ze zichzelf kunnen zijn en zich thuis voelen. Waar ze fouten durven maken en ook durven excelleren. Waar hun interesses serieus worden genomen. Kortom; waar ze elke dag met plezier naar toe gaan! Wij bereiden hen op een gestructureerde, uitdagende en onderzoekende wijze voor om volwaardig deel te nemen aan een steeds veranderende samenleving. Sleutelwoorden hierbij zijn: zelf initiatief leren nemen, samen leren werken, leren leren, bewuste keuzes leren maken en een eigen leerstijl ontwikkelen. We zitten in Antares, een Multifunctioneel Centrum in de wijk Tabaksteeg in Leusden-Zuid. Er gaan zo’n 240 kinderen naar onze school, verdeeld over 11 groepen. Loysder Hoek heeft een fijn team, waarbij er een mix is van startende en ervaren leerkrachten. ‘Onze nieuwe directeur schept een klimaat waarin team, kinderen en ouders zich gehoord en gewaardeerd voelen. Hij of zij kan goed luisteren, is een mensenmens en laat team- en schoolontwikkeling hand in hand gaan. Hij of zij neemt het team mee in veranderingen en ontwikkelingen, hakt knopen door als het helpend is en weet onze talenten, individueel en als team, optimaal in te zetten. Onze directeur staat voor én achter het team en de school.’ - Uit het team

Op Loysder Hoek hebben wij de volgende pijlers: ● Schoolklimaat en veiligheid ● Basisvaardigheden taal, lezen en rekenen ● Passend onderwijs ● Levensbeschouwelijk wereldburgerschapsonderwijs ● Ouderbetrokkenheid

Profielschets pagina 3 van 4
Samen bouwen wij de komende tijd verder aan: EDI, basisvaardigheden, levensbeschouwelijke wereldburgerschapsvorming, Engels en de sociaal-emotionele ontwikkeling (wij zijn een Kanjerschool). Onze stichting - Voila! … dit is de bedoeling Voila verzorgt op 11 scholen met ruim 200 personeelsleden voor circa 2.100 kinderen basisonderwijs in Leusden en Achterveld. Wat Voila uniek maakt in Nederland is dat zij vier identiteiten verenigt in één bestuur: verschillend en toch verbonden.

‘Variatie en verschil kenmerken onze samenleving. Geloof, overtuiging en cultuur vertonen een grote verscheidenheid. Voila is hier een afspiegeling van en tegelijkertijd de verbindende schakel. Het is uniek en kansrijk om een verbindende schakel te zijn en kansengelijkheid te creëren voor alle kinderen in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar in de gemeente Leusden.’ - Uit het strategisch beleidsplan ‘Voila! … dit is de bedoeling’

De scholen van Voila zijn met elkaar verbonden in de overtuiging dat kinderen zichzelf midden in de wereld mogen leren kennen en hierin ook de ander (leren) begrijpen. Burgerschapsvorming als paraplu en ontmoetingsleren als cement.

De besturingsfilosofie van Voila gaat uit van integraal schooldirecteuren die verantwoordelijk zijn voor de dagelijkse aansturing en ontwikkeling van hun eigen school. Zij leggen rechtstreeks verantwoording af aan het bestuur. Het College van Bestuur draagt de eindverantwoordelijkheid. In deze verantwoordelijkheid fungeert in ieder geval het strategisch beleidsplan als een belangrijk kader. Naast de eigen verantwoordelijkheid is er ook een gezamenlijke verantwoordelijkheid, voor alle scholen en alle kinderen binnen Voila. Centrale afspraken worden gemaakt en gedragen vanuit transparantie en solidariteit. Samenwerken, leren van en met elkaar en eigenaarschap op alle niveaus, zijn kenmerkend voor Voila.

Onze nieuwe collega moet natuurlijk humor hebben. En ons bij de les houden. Uitzoomen als dat helpt en inzoomen op de vraag als dat nodig is. Het is een directeur die gaat voor het belang van de school én van Voila. Iemand die zich ook verantwoordelijk voelt voor alle kinderen en de maatschappelijke opdracht van het onderwijs begrijpt. - Collega Directeuren

Persoonlijke kwaliteiten ● Kwaliteits- en ontwikkelingsgericht; onze nieuwe directeur is onderwijskundig sterk, bevoegd
om voor de groep te staan en heeft goed inzicht in doorgaande leerlijnen en methodes. De directeur weet in verbinding met leerkrachten en andere medewerkers de kwaliteit van onze school verder te brengen. Hij of zij inspireert leerkrachten en andere medewerkers hun bijdrage aan de ontwikkeling van de school en de onderwijskwaliteit te leveren en faciliteert en stimuleert hiermee de professionele ontwikkeling van het team en individuele teamleden.

● Betrokken en communicatief; onze directeur is zichtbaar en maakt makkelijk contact. Hij of zij wekt vertrouwen, brengt rust en is betrokken, integer en benaderbaar. Ook in complexe situaties toont onze nieuwe directeur gemak in de omgang. Hij of zij is in staat om relaties tussen mensen te beïnvloeden door vanuit meerdere perspectieven naar hetzelfde te kijken en anderen hierin mee te nemen. In het contact blijft hij of zij ontspannen, ook als het spannend wordt. Onze directeur is duidelijk, concreet en transparant in handelen, verwachtingen en communicatie (mondeling en schriftelijk).

Profielschets pagina 4 van 4
● Visiegericht en verbindend; onze nieuwe directeur herkent zich in de visie van Loysder Hoek en
draagt het verhaal van onze school van nature uit. Hij of zij erkent de christelijke identiteit, weet dit te vertalen naar levensbeschouwelijk (wereld)burgerschapsonderwijs en ziet de grondslag van de school -naast de kernwaarden- als inspiratiebron. De directeur bepaalt samen met het team de koers, weet de onderwijsvisie om te zetten naar het handelen in de praktijk en brengt focus aan in heldere doelen. Hij of zij hecht aan een professionele cultuur en een goede sfeer. Onze directeur staat open voor verdere samenwerking met onze collega-school en de kinderopvang in het gebouw. En investeert in goede relaties met ouders, partners en de omgeving van de school.

● Innovatief en realistisch; onze nieuwe directeur stimuleert de continue ontwikkeling van
onderwijs en team. Hij of zij staat open voor nieuwe ontwikkelingen en ideeën, zonder de koers uit het oog te verliezen en onderzoekt wat (bewezen) werkt. Hij of zij overziet de consequenties van keuzes voor kinderen, medewerkers en schoolorganisatie. Onze nieuwe directeur heeft een hoog ambitieniveau en handelt naar wat haalbaar en realistisch is.

Uiteraard weet onze nieuwe directeur wat er nodig is om een school te leiden. Als schoolleider weet

hij of zij:
● Het optimale te realiseren binnen de financiële kaders,
● Organisatorische randvoorwaarden te creëren voor werkplezier;
● Te reflecteren op het eigen handelen en hier van te leren;
● Flexibel te zijn in zijn of haar denken.
meer...

Terug Naar vacature

Meer vacatures van Voilaleusden
Meer directeur Loysderhoek vacatures